Statistik

onsdag 1 augusti 2012

Till och från kroatien!

Hej hopp!
Nu är jag äntligen hemma. Jag skrev på anteckningsboken som om jag bloggade. Jag hade de mysigt där vi var jag var i Trogir hur mysigt som helst. :3
Köpte ett nytt skal. Älskar de verkligen.

24/juli - 2012

10.09:
Mamma lyssnar på tysk radio jag lyssnar på musik mina lurrar.
Har sovit väldigt mycket.
Nu börjar resan i Tyskland!

10.29:
Snart blir det motorvägen med 3-4 filer Gud vad de kommer få fort med mamma polis. :3
Ligger med mina lurrar och lyssnar på musik. C:

11.40:
Vaknar utav att vi är på en bensin Mac. Sovit riktigt gott.
Nu har vi en toa paus.
Måste ha en biljett för att gå in på toa?!

12.03:
Nu är nästa Hannover, jag har ätit en halv macka nu. Snart är de en tredjedel kvar. Yes! :D

12.31:
Nu har vi ätit och tagit en till paus.
Nu blir de i bilen igen i några timmar. ://

13.48:
Ny är de paus igen?!
Mamma behöver kaffe Max är sugen på en hamburgare så han får de jag och mamma skall dela på en kaffe.

16.00:
Vaknar av att vi är på ett mysig ställe uppe på "lanadet".
Det är 28.5-29 grader ute. Riktigt skönt. :D
Snart blir de en paus. Toa, sträcka benen & köpa glass eller kaffe. Nom Nom :3 :)

16.23:
Nu svänger vi av till macken. De e 30-32 grader ute men nu är det 31.5+ helt sjukt gött!!!!

17.59:
Japp de e 33 + ute?! Skönt jag har sovit väldigt mycket. Hehe de e bra. :)
Snart är vi i München då skall vi bara över och sedan är vi de snart Kroatien. Vi är där om 10-11 timmar men troligen är de kortare tid med hastighet osv.

20.16:
Ja då är vi snart ute från Tyskland.
Jag & Max har bytt plats.
Max skall ha mammas hamburgare som är inte upp äten än.
Jag har inte mått dåligt än. Tror jag kommer sitta uppe med mamma i natt. Har ju sovit nästan hela dagen det har varit skönt!!

20.57:
Japp vi har lämnat Tyskland. (Y)
Nästa stop tanka och fixa bilen.
Vi har åkt i 16 timmar känns inte så.
Känns som att vi är på väg till Stockholm men de e lite fel håll. Nu är vi i Österrike.

25/juli - 2012

00.25:
Vaknar av att vi är på en parkering.
Har sovit hela vägen mamma börjar bli trött.

01.09:
Nu är vi i Kroatien. Skönt nu är det bara 4 mil och lite till. (Y)

01.24:
Det har börjat regn?!
Det var ju det vi ville komma i från.
Nåja vi har kommit igenom två nya tullar. Den ena var riktigt läskig. :O

02.02:
Max har sovit i 30 minuter! Äntligen får han sova!!!
Han är helt slut har varit uppe hela tiden bara fått sova i någon timme men nu får han sova ordentligt.
Mamma har tankat igen det regnar fortfarande. -.-"
Lyssnar på Rock, inte den bästa musiken jag gillar.

05.23:
Jag vaknar upp utav mamma och Max sitter och pratar, mamma körde till 3.30. Med andra ord mamma e awsome.

11.19:
Vaknar av att vi är framme kom fram vid 5 tiden.
Det är mysigt men varmt!!
Dags för frukost. :D
Är utsvulten.

12.36:
Mår inte bra alls.

18.12:
Varit på stranden hela dagen och är brun!!! Tjoho!
Nu blir det snart till marknaden och kolla vad som finns och kanske köpa något. :)

26/juni - 2012

16.42:
Idag har vi varit på stranden hela dagen! Riktigt skönt men har bränt mig som vanligt. -.-'
Igår köpte jag ett vistlänk. Den är jätte söt! :3
Nu är det mat dag. Nom Nom.

27/juli -2012

14.15:
Det är alldeles för varmt för mig jag vill bra ute men de e för varmt. Vi åkte över till en ö men de blev för varmt och för mycket folk. :S
Men jag är iallafall brun :3

28/juni - 2012
11.41:
Är på stranden en dag till riktigt skönt. Tror det e 40+ (Y).
Börjar bli brunare och brunare. Men måste akta axlarna och ansiktet från att bränna mig.
Måste ha sol lypsyl (stavning) så de ser ut som att man e en fjortis. -.-'
Bättre än att inte bränna sig iallafall.

Hem!❤
30-/Juli -2012

21.03:
På väg hem det har nog varit 45+ idag.
Jag har bränt mig lite granna. :S
Men de e inte mycket. (Y)

22.30:
Tank och toa paus...

31/juli -2012

12.02:
Mamma Har kört fel men de blev en mysig små väg vi har ätit.
Många som åker detta hållet som vi åker. ;)

18.38:
Tagit en mat paus och tank paus.
Nu rullar vi igen. Skönt!
Vi kommer att sova hos mormor och morfar. Skall bli skönt smart är vi i Hamburg. Sedan blir det båten till Danmark och bilar vidare till Danmark och båt hem till Sverige!!

20.31:
Snart är vi på färgan. Jag och Max skall dela på pengarna som e kvar Tjoho! Shopping!!

20.51:
Ja nu är vi och väntar på färgan

21.18:
Vi är på färgan nu och äter lite.
Snart är vi Danmark. Kg har köpt en ny mascara.

1/Augusti - 2012

00.23:
Sovit super mycket och nu är vi i älskade Sverige.

00.53:
Mormor & morfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar